Welkom op mijn weblog. Hier zal ik u op de hoogte houden van al mijn belevenissen in de natuur. Als u het leuk vind, kunt u ook reageren op mijn foto's, wat ik zeer op prijs stelt. U kunt klikken op de foto voor groter formaat. Veel plezier bij het bekijken van mijn blog!

vrijdag 10 januari 2014

Beste foto's 2013 (deel 2)

Hierbij deel 2 van m'n mooiste foto's van 2013. Het was een TOPjaar! Ben benieuwd wat we in 2014 allemaal te zien krijgen..
 Steenuil tegen donkere achtergrond (Leerbroek)
 Reebok (Hilversum)
 Reebok (Hilversum)
 Dassen (Veluwe)
 Edelherten in de schemer (Staverden)
Roodborsttapuit (Hilversum)
 Wegvliegende visarend (Zouweboezem)
 Buidelmees (Biesbosch)
  Buidelmees (Biesbosch)
 Visarend (Biesbosch)
 Koekoek die gevoerd word door de boompieper (Veluwe)
 Steenuil in tegenlicht (Leerbroek)
Steenuil (Leerbroek)
 Boomvalk met libel (Zouweboezem)
 Reebok in avondlicht (Leerdam)
 Wespendief (Veluwe)
 Reekalf in schemering (Hilversum)
 Ransuil in schemering (Leerdam)
 Sperweruil met braakbal (Zwolle)
 Vliegende koolmees (Leerdam)

Groet,
Arné

9 opmerkingen:

  1. Top Arné, wat mooi als je je beste foto's van een jaar op een rij zet, dan krijg je een indrukwekkend beeld.
    Veel prachtige vogelfoto's (wespendief, visarend en koekoek om maar even te noemen), maar die foto van dat bokje (zonder hoorntjes) zo dichtbij is ook erg mooi hoor.
    Je topfoto van 2013 blijft voor mij de dassen (daseen hele mooie foto ;-)

    De lat komt steeds hoger te liggen om er nog wat mooiers van te maken, maar dat gaat je vast wel lukken, schat ik zo in!

    Groet, Johan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit was wel een heel mooi jaar Arné maar wie weet wat 2014 voor je in petto heeft?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een indrukwekkende serie is het geworden! De koekoek met boompieper, de eerste steenuil en de steenuil Leerbroek, maar vooral de dassen zijn super om te zien. Ben benieuwd naar de serie van 2014! Succes.
    groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt toch wel een serie unieke foto's kunnen maken Arné.
    Het meest bijzonder vind ik de Koekoek die door zijn pleegmoeder
    wordt gevoerd, wat een bijzonder schouwspel.
    Maar ook de rest zijn prachtige opnamen, benieuwd waar je deze
    serie het komende jaar gaat overtreffen.
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige reeks Arné. Leerzaam ook. En zo'n gezinnetje das, dat moet toch wel een diepe indruk hebben gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Arné,

    Oei, dat wordt lastig om in 2014 te overtreffen of alleen al te evenaren. De dassen, visarend en wespendief zijn in mijn ogen de toppers in de hele serie, maar dat komt ook omdat steenuiltjes zo "Gewoontjes" zijn in jouw blogjes.
    Heerlijk als je zulke mooie plekjes weet om deze prachtige uiltjes te fotograferen.
    Top gedaan!

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen