Welkom op mijn weblog. Hier zal ik u op de hoogte houden van al mijn belevenissen in de natuur. Als u het leuk vind, kunt u ook reageren op mijn foto's, wat ik zeer op prijs stelt. U kunt klikken op de foto voor groter formaat. Veel plezier bij het bekijken van mijn blog!

woensdag 28 september 2011

Nieuwe ijsvogeltak geplaatst

Zoals jullie vast wel weten heb ik een ijsvogelstek. Ik heb daar een camouflagekleed hangen. Er staan daar wat takken in de sloot, maar helaas staan die voor een foto niet op de goede plek. Ik heb nl. vaak last van lichte en donkere delen (zie de foto van een tijdje terug).
Vandaar heb ik vandaag een andere tak geplaatst. Het is een vrij lange tak, dus een mooie plek voor de ijsvogels denk en hoop ik.
Dus hopelijk kom ik binnenkort weer met nieuwe platen van de ijsvogels.





















Ook de steenuilenjong zijn uitgevlogen. In totaal hadden de ouders 3 jongen grootgebracht. Nu hoor ik ze af ne toe 's avonds roepen, schitterend.


































Ik ben in ieder geval ook blij dat de steenuilen succesvol jongen hebben grootgebracht. Hopelijk volgend jaar weer!

Hartelijke groet,
Arne Roest

12 opmerkingen:

  1. Wat een snoepies, die jonge steenuiltjes!
    En nu maar hopen dat de ijsvogel op je nieuwe tak komt, ik zal voor je duimen. Overigens vind ik de lichte en donkere plekken absoluut niet storend, zo'n foto zou ik graag maken hoor ;-)
    groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Arne,

    Prachtig die steenuiltjes. Dat zijn toch de speciale platen.
    Succes met de ijsvogels!

    René

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend om zo de Steenuiltjes te mogen vastleggen. Zo zie je ook gelijk hoe klein ze wel niet zijn.
    Ik hoop voor je dat de ijsvogels zich laten zien op je nieuwe tak, ben benieuwd naar de foto's die maakt dan!!

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het geluk gehad gisteren om ze op verschillende plaatsen te fotograferen in het OVP.
    Volgende week zal ik wat foto's plaatsen.
    De steenuiltjes zijn prachtig,hoop die ook nog eens te mogen tegen komen.
    Ben benieuwd wanneer je de eerste foto's vanaf de nieuwe tak plaats.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig die steenuiltjes, heel goed gezien!
    Veel succes met de nieuwe tak, het gaat vast lukken!
    Groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt allen voor zover voor jullie reactie.
    Mijn planning is om volgende week woensdagmiddag naar de ijsvogels te gaan. Ben benieuwd...

    Groetjes Arné

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tjonge Arne, jonge steenuiltjes op de foto, geweldig!
    En je hebt ze prachtig vast gelegd in hun omgeving,het zo met recht STEENuiltjes...
    Leuk dat je zo fanatiek bezig bent en ik ben benieuwd wat je nieuwe tak gaat opleveren.
    Succes!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Arne man wat heb je weer een zalige van die jonge steenuil om over de ijsvogel nog maar te zwijgen. De steenuil hebben niet veel mensen zo mooi maar wij wel en verschil moet er zijn, haha....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Arne, ik ben ook benieuwd of de IJsvogel op je tak komt, ik ga je volgen.
    Geweldig ook die Steenuiltjes, je maakt mooie foto`s.
    veel fotoplezier,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Verschil moet er idd zijn Peter en dat is deze keer maar goed ook :-).
    Ook jullie bedankt voor de reacties.

    Groetjes,
    Arné

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Arne,

    Ik ben benieuwd of je ijsvogels je takje accepteren, laat maar snel nieuwe foto's zien! Ik heb zelf afgelopen zaterdag ook mijn eerste ijsvogelfoto's kunnen maken; zijn toch wel erg gave vogeltjes hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Marcel,

    Dank voor je reactie en gefeliciteerd met je 1e Kingfisher!
    Het zijn zeker mooie vogeltjes, voor mij de mooiste.

    Gr.
    Arné

    BeantwoordenVerwijderen