Welkom op mijn weblog. Hier zal ik u op de hoogte houden van al mijn belevenissen in de natuur. Als u het leuk vind, kunt u ook reageren op mijn foto's, wat ik zeer op prijs stelt. U kunt klikken op de foto voor groter formaat. Veel plezier bij het bekijken van mijn blog!

vrijdag 7 februari 2014

Eindelijk weer eens kunnen fotograferen..

Gisteren heb ik na lange tijd de camera weer eens opgepakt. s'Middags had ik tijd om even te gaan fotograferen. Ik besloot om maar in de buurt te blijven en naar de steenuilenplek te gaan, Tot mijn verbazing zag ik zowel man als vrouw in de knotwilg zitten! Een goed teken dus voor het komende jaar.
Voorzichtig ben ik er naartoe geslopen. De ene steenuil vloog vrijwel gelijk weg, terwijl de ander lang bleef zitten. Ook al keek steenuil fel, vloog die pas na een minuut weg.
Nadat ook de 2e steenuil weg vloog liep ik terug naar de fiets. Terwijl ik nog even rond keek, zag ik vanuit de verte een buizerd aan komen vliegen, mijn kant op. Snel veranderde ik de instellingen (overbelichten) en kwam de buizerd vlak boven mij prachtig voorbij vliegen.
Iets later kwam ik een roodborst tegen. Heb er een lange tijd bij gelegen. Wel een uur lang kon ik zijn gedrag volgen. De roodborst was totaal niet schuw en kwam op een gegeven moment zelfs 30 cm. voor me zitten! Heb er een hele serie aan over gehouden waar ik erg blij mee ben.
Groet,
Arné

13 opmerkingen:

  1. Leuk zo'n steenuilen koppeltje. Op deze knotwilg zie je goed hoe klein ze zijn. Mooie serie, ook buizerd en roodborstje
    Groeten, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Arné, na lange tijd de camera weer opgepakt...en dan met deze opnamen thuis komen!! Prachtige opnamen van de Steenuiltjes. Een uil zien is altijd een buitenkans! Ja en dat Roodborstje, heel mooi als je alle details zie. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi man, de tweede foto kan zo op Birdpix.
    En leuk: landschapfotografie in het oog van een Roodborst!
    Heeeeeeel bijzonder....;-)

    Groet, Johan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou Arnè wat een bijzonder mooie serie eerst de steenuil,vooral de tweede foto wat is hij mooi dan de buizerd en of het niet op kan een heerlijke serie van het roodborstje en dat allemaal vlak bij huis,geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zeg, moet je vaker doen! Super mooie foto's. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, en dat allemaal gewoon bij jou in de buurt. Het steenuiltje is geweldig maar ook de close up serie van de roodborst is top.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai Arné,

    Tsjonge, wat heb je die steenuiltjes weer heerlijk op de foto.
    Maar het roodborstje is hier wel heel erg fraai. Heerlijk als een vogeltje zo dichtbij komt en zich nergens iets van aan trekt. Prachtig gedaan.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik word altijd een beetje week bij het zien van foto's van de steenuil. Ik moet toch ook eens op zoek....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooie opnamen van de steenuil Arne!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mooie foto;s. Prachtig gewoon










































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































    BeantwoordenVerwijderen
  11. En dan gelijk weer met zulke prachtige foto''s thuiskomen.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ami des jardiniers, présent dans mon jardin, j'ai une petite tendresse pour ce rouge-gorge si bien photographié ici. De très petite taille, il sais se faire respecter d'oiseaux plus grand s que lui et c'est un spectacle très drôle
    Bien amicalement.

    Roger

    BeantwoordenVerwijderen