Welkom op mijn weblog. Hier zal ik u op de hoogte houden van al mijn belevenissen in de natuur. Als u het leuk vind, kunt u ook reageren op mijn foto's, wat ik zeer op prijs stelt. U kunt klikken op de foto voor groter formaat. Veel plezier bij het bekijken van mijn blog!

vrijdag 7 maart 2014

Roofdieren

De afgelopen tijd ben ik een aantal keren op pad geweest met de camera. Een drietal buizerds wilden mooi meewerken voor de foto en ook het steenuilenpaartje iets verderop verschenen mooi voor de camera. Op een gegeven moment ging de steenuil op een wel heel merkwaardige plek zitten, namelijk op een struik onder het rieten dak van een boerderij!
Op 14 februari ben ik samen met Johan naar Limburg gereden, omdat daar al een tijdje een groep grote kruisbekken verblijft. Ze komen dan vaak een aantal keren drinken in een plasje, maar helaas hadden we pech die dag. Ze kwamen niet drinken, althans niet bij het plasje waar wij waren. We hebben ze uiteindelijk nog wel zien zitten in de boom, maar dat was ook alles. Maar we konden ons gelukkig ´s middags vermaken met een klapekster die daar ook zat.
Op een zondagochtend heb ik iets heel anders gefotografeerd. Er was een prachtige zonsopkomst en de dauwdruppels zaten op het raam. Ik heb me een tijdje hiermee bezig gehouden om dit goed te fotograferen. Iets heel anders dan vogels, maar ook erg mooi!
Groet,
Arné

12 opmerkingen:

  1. het is toch iedere keer genieten bij je de buizerds en de steenuiltjes staan er dan ook geweldig mooi op en ik wil de klapekster natuurlijk niet te kort doen maar ja je hebt toch zo je voorkeuren,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fraai en bijzonder, die dauwdruppels. En zo'n steenuiltje, dat is toch wel zo ongeveer het mooiste dat er is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Arné,

    Tsja, het leven van een vogelfotograaf gaat vaak niet over rozen he? Toch heel lekker dat je alsnog de kruisbekken in de boomtoppen hebt gezien en zo'n mooie klapekster. Mooie platen. Schitterende steenuilenfoto's ook weer. Mooi hoor.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie vogelserie weer, met niet alledaagse soorten.
    De favorieten zijn voor mij toch de foto's van het steenuiltje, staat nog hoog op mijn wensenlijstje.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Arne,
    via via hier terchtgekomen. Prachtige foto's zie ik hier voorbijkomen zeg. Complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooie foto's. Zelf doe ik sensuele foto's maken en gebruik ook dit soort achtergronden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Excellent blog au service de la nature avec des photographies exceptionnelles. Bravo
    Avec mon amitié.

    Roger

    BeantwoordenVerwijderen
  8. So great pictures.
    Have a great new week.

    BeantwoordenVerwijderen