Welkom op mijn weblog. Hier zal ik u op de hoogte houden van al mijn belevenissen in de natuur. Als u het leuk vind, kunt u ook reageren op mijn foto's, wat ik zeer op prijs stelt. U kunt klikken op de foto voor groter formaat. Veel plezier bij het bekijken van mijn blog!

vrijdag 13 mei 2011

Oeverlopers

Ben gisterenavond weer naar de Lappenheide in Acquoy geweest om de oeverlopers te fotograferen. Ik heb de steltkluut niet meer gezien die ik de avond ervoor wel zag.
De oeverlopers waren weer druk bezig met het pikken in de grond naar eten.
Ik heb veel foto's gemaakt.
Hier een foto dat de oeverloper stil staat, want hij hoorde mijn sluiter. Hij liep daarna weer verder.














Toch dacht ik ondanks mijn 300mm. dat ik wel dichterbij moest kunnen komen. Heel voorzichtig, zonder te bewegen, kwam de oeverloper op 5 meter afstand van mij lopen. Veel foto's zijn niet helemaal scherp, maar deze gelukkig wel, ben daarom blij met dit resultaat.














Later, rond half 9, werd het prachtig licht. Ik heb veel landschapsfoto's gemaakt. Heb hier voor wat een abstractere foto gekozen. Is weer eens wat anders dan vogels, maar allebei heel mooi om te fotograferen.














Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, vooral jullie mening over de laatste foto.

Groetjes, Arne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten