Welkom op mijn weblog. Hier zal ik u op de hoogte houden van al mijn belevenissen in de natuur. Als u het leuk vind, kunt u ook reageren op mijn foto's, wat ik zeer op prijs stelt. U kunt klikken op de foto voor groter formaat. Veel plezier bij het bekijken van mijn blog!

maandag 23 mei 2011

Zouweboezem

Ben vorige week donderdag en vrijdagavond naar de Zouweboezem gegaan. Zat eerst nog te twijfelen of ik wel zou gaan, maar ik heb er geen seconde spijt van gehad. Heerlijk, wat een prachtige avonden.

Donderdag:
Op weg naar het wildkijkscherm kwam er plotesling een koekoek aangevlogen. Ik hoorde hem al aankomen. Heb 2 foto's gemaakt waarvan deze de beste is. Ik ben blij met dit resultaat, want een koekoek krijg je niet snel goed op de foto, omdat het vrij schuwe vogels zijn.













Verder heb ik nog zwarte sterns, rietgorsen, rietzangers en een snor en een lepelaar gezien. Toen ben ik van het vlonderpad naar Polder Achthoven gelopen en zag daar in de bramenstrukiken veel kneuen. Ik had ze daar wel vaker gezien, maar nog nooit goed op de foto gekregen. Vandaag lukte het om ze goed vrij op een bramentak op de foto te zetten.















Op deze foto staat het mannetje. De vrouwtjes zijn een stuk minder mooi en zijn vooral heel bruin, het mannetje daarentegen zijn mooi rood van kleur, zie foto.

Toen ik weer terug liep naar mijn fiets zaten op het prikkeldraad een putter, maar toen hij mij zag vloog hij gelijk weg. Heb een tijd staan wachten, en elke keer weer zaten er weer putters van dichtbij op het prikkeldraad in het prachtige zomerse licht. Ik heb heel veel foto's gemaakt, waarvan ik deze 2 de beste vind. Vooral het licht was heel mooi maar ook zo van dichtbij, het zat gewoon allemaal mee.

Hier (tot nu toe mijn favoriete foto) de putter op het prikkeldraad.















Ook ging de putter vaak op een dode tak zitten en ook daar zat hij heel mooi.















Heb deze donderdag niet durven dromen zulke mooie dingen te zien. Tja, zo zie je niks, zo zie je ineens heel veel.


Omdat het zo mooi was ben ik ook maar vrijdagavond gegaan. Heb o.a. de KWARTEL gehoord, die al waargenomen was. Helaas niet op de foto kunnen krijgen. Heb hem 1 keer kort horen roepen.
Verder heb ik veel grutto-foto's gemaakt (zie de foto's hieronder), en als je geduld hebt komen ze vanzelf dichtbij. De eerste foto was denk ik van 5 meter afstand.
















Op een gegeven moment zag ik de grutto naar een paal vliegen. Ik heb snel een paar foto's gemaakt, het moment was perfect, maar helaas is de foto niet helemaal scherp.
















Ik heb trouwens vandaag mijn Nikon d3000 verkocht, en ga nu de Nikon d90 kopen. Hopelijk bevalt de camera goed.

Groeten,
Arne



Geen opmerkingen:

Een reactie posten