Welkom op mijn weblog. Hier zal ik u op de hoogte houden van al mijn belevenissen in de natuur. Als u het leuk vind, kunt u ook reageren op mijn foto's, wat ik zeer op prijs stelt. U kunt klikken op de foto voor groter formaat. Veel plezier bij het bekijken van mijn blog!

maandag 2 januari 2012

Beste foto's 2011 (deel 1)

Als eerste wens ik natuurlijk iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar, dat het maar een mooi en gezond 2012 mag worden.
2011 ligt inmiddels achter ons en ik heb vele mooie dingen gezien dit jaar. Met veel nieuwe soorten voor mij, zoals: (jonge) ransuilen, (jonge) steenuilen, vossen, edelherten, enz.
Ik heb van al mijn foto's uit 2011 de beste eruit gehaald. Maar omdat het soms erg moeilijk is om er te kiezen, kwam ik op een aantal van maar liefst 50 foto's.
Maar dat vind ik wel erg veel voor 1 blog, dus deel ik het in tweeen. Dus nu de eerste 25 en over een aantal dagen de andere helft.
















































































































































































































































































































































Ik hoop dat u er met plezier naar hebt gekeken.
Tot de volgende keer.

H.G.
Arné

17 opmerkingen:

  1. Jij ook nog de beste wensen voor 2012.
    Mooie serie met toch de ijsvogel als mijn favoriet. Ook de foto's van het vosje vind ik erg leuk.
    en de ransuilen, dat is natuurlijk een super moment om mee te maken.
    Ben benieuwd naar deel 2.
    Je hebt veel moois gezien afgelopen jaar.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Arne,
    Jij ook de beste wensen en een mooi foto jaar toegewenst. Prachtig overzicht van 2011 en ben benieuwd naar deel 2.

    Groet,
    Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allereerst natuurlijke een gelukkig nieuwjaar!
    Je hebt zeker een aantal prachtmomenten mogen meemaken en vastleggen, je kunt op een geslaagd fotojaar terugkijken.
    De foto van de twee ijsvogels, het natte vosje en de zwarte stern met jongen springen er voor mij uit.
    Op naar deel 2!
    groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Arne,
    Ook de jullie de aller beste wensen voor het nieuwe jaar. Ik heb afgelopen jaar een hoop prachtige foto's langs zien komen. Ik ga nu niet kiezen, want ze allemaal mooi. Hopen dat we dit jaar weer veel mooie momenten kunnen vast leggen.

    Gr Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het was inderdaad een mooi overzicht, nu je door het jaar heen bent gelopen zie je hoeveel moois je gezien hebt...voor 2012 net zo veel foto plezier.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Arne jij ook de beste wensen voor 2012
    Je hebt weer een mooie blog update zeg
    Geweldige foto`s hoor
    Ik hoop dit jaar ook weer van je nieuwe update`s te kunnen genieten
    Groetjes en succes met je hobby
    Christian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En ook vanuit het hoge noorden de beste wensen. Je vos is wel heel bijzonder maar dat steenuiltje was natuurlijk nog leuker.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Arne,

    zeker weten dat ik met plezier gekeken heb en ik ben jaloers op al die foto's van die uilen. Ik ben gek op uilen en hier zie ik ze langskomen alsof ze naast je deur zitten. Hele mooie terugblik.

    Ook voor jou alle moois, gezondheid en fotogenieke momenten in 2012.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Arne, geweldig mooie foto`s!
    Dit is al een hele mooie oogst van 2011 en er komt nog meer.......
    Geweldig die Uilen en het Vosje en de IJsvogels maar ook de Fuut met eieren vind ik sùper gespot.
    Ik kijk uit naar de rest!
    Voor jou ook een heel fijn en gezond 2012 en ik hoop dat je weer mooie foto plekken zult vinden,
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hai Arné,

    Een prachtig fotojaar voor jou.
    De jonge ransuilen en de zwarte stern zijn wel heel erg fraai!

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie serie Arné! Dat moet je het komende jaar maar eens zien te evenaren, laat staan te overtreffen.
    De drie ransuilen vind ik persoonlijk de mooiste (maar misschien komt dat wel omdat ik ze zelf ook waargenomen heb), foto's van ijsvogels blijven altijd mooi en het steenuiltje met paard op de achtergrond is ook leuk hoor. Ben benieuwd naar je tweede helft...

    Groet, Johan Scholtens

    BeantwoordenVerwijderen
  12. dit is een heel mooi fotojaar voor je geweest.ik wens je toe dat je dit jaar het met net zoveel plezier mag doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Arné,

    Geweldig overzicht. Die steenuil en die vos dat moet wel gaaf geweest zijn.

    Vele mooie opnames maar de volgende vind ik extra fraai; de eerst futenfoto bij het nest; de tegenlicht opname van de brandnetel, nummer 21 van de vos tussen het groen en natuurlijk de laatste van de steenuil; het paard op de achtergrond voegt hier wat toe en geeft de leefomgeving van de steenuil aan.

    Op naar deel 2!

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Arne, we hier rond te kijken een keer en je moet een groot compliment te zeggen, dier foto's van jullie zijn echt top, de ijsvogel, de vos, maar alle foto's die een zeer grote klasse.
    Die we graag heel goed.
    Groeten uit Duitsland van de Waldläufern

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Arne,
    zo te zien is het een goed jaar geweest.
    ik hoop dat 2012 net zo goed woord.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Allen bedankt voor de reacties. Dit stimuleert zeker!! En hopen op een vogelrijk 2012 ja.

    Groeten, Arné

    BeantwoordenVerwijderen