Welkom op mijn weblog. Hier zal ik u op de hoogte houden van al mijn belevenissen in de natuur. Als u het leuk vind, kunt u ook reageren op mijn foto's, wat ik zeer op prijs stelt. U kunt klikken op de foto voor groter formaat. Veel plezier bij het bekijken van mijn blog!

dinsdag 14 juni 2011

Lappenheide

Onverwachts was ik vandaag vroeg uit school. Dus dat betekend: fotograferen. Ik wilde eerst naar de Lappenheide in Acquoy gaan, maar ik ben eerst naar mijn ijsvogelstekkie gegaan om wat camouflage op te hangen, en dat is nog wel een eindje fietsen. Voordat ik aankwam hoorde ik de ijsvogel al roepen. Prachtig, wat een mooi geluid. Toen ik later de ijsvogel al roepend weg hoorde vliegen, heb ik gelijk de camouflage opgehangen. Omdat ik geen foto's heb gemaakt van de ijsvogel, plaats ik maar een foto die ik in de voorjaarsvakantie gemaakt heb. Ik vind de houding hier wel leuk.

















Toen nog getwijfeld of ik nog wel naar de Lappenheide zou gaan. Ben toch maar gegaan. Geen bijzondere waarnemingen verder. Wel de kleine plevier,oeverloper en kievit gefotografeerd. Alleen wel wat ver weg, vooral met mijn 300 mm. Gelukkig kwam de kievit wel nog even dichtbij kijken.

















Toen ik terugging zag ik nog deze bruine kiekendief op de dijk. Het licht was perfect en zo kon ik deze roofvogel in tegenlicht fotograferen.

















Morgen ga ik weer naar de ijsvogels. Als het resultaat een beetje naar wens is, zal ik weer het een en ander plaatsen.

Groeten,
Arne Roest

Geen opmerkingen:

Een reactie posten